آخرین اخبار
کد مطلب: 125551
اطلاعيه سازمان هواپيمايي کشور:
آخرين مکالمه خلبان ترکيه‌اي/هواپيما باافت شديدسرعت از رادار محوشد
تاریخ انتشار : 1396/12/21 08:01:55
نمایش : 2272
طبق مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضاي کشور، خلبان به علت بروز مشکل فني درخواست کاهش ارتفاع کرده که در حين کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پايي ضمن افت شديد سرعت از صحفه رادار محو شد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از راه دانا؛ سازمان هواپيمايي کشوري با صدور اطلاعيه اي در خصوص سقوط هواپيماي جت شخصي ترکيه اي که در فضاي ايران و در شهر کرد سقوط کرد توضيح داد: بعداز ظهر روز يکشنبه مورخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۶ يک فروند هواپيمايي جت تجاري از نوع چلنجر۶۰ ثبت کشور ترکيه به علامت ثبت TC- TRB که از فرودگاه شارجه در امارات متحده عربي عازم فرودگاه آتاتورک استانبول بود، در مسير هوايي UT۴۳۰، از صحفه رادار محو و در رشته کوههاي زاگرس حوالي شهرکرد سقوط کرد.

اين پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلي وارد فضاي کشور جمهوري اسلامي ايران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلي دچار سانحه گرديد.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: بر اساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضاي کشور خلبان به علت بروز مشکل فني درخواست کاهش ارتفاع نموده که در حين کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پايي ضمن افت شديد سرعت از صحفه رادار محو گرديد.

بر اساس اطلاعات دريافتي از شرکت بهره بردار ترک، اين هواپيما داراي ۳ نفر خدمه پروازي و هشت مسافر بوده است. مليت دو نفر از مسافرين اسپانيايي و بقيه سرنشينان تبعه کشور ترکيه مي باشند.

همکاري دو سازمان هواپيمايي کشوري ايران و ترکيه در خصوص بررسي سانحه از دقايق اوليه آغاز و هماهنگي هاي لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپيمايي کشوري صورت گرفته است.

در بخش پاياني اين اطلاعيه اعلام شده؛ مسئوليت بررسي سانحه با توجه به مقررات بين المللي با سازمان هواپيمايي کشوري ايران مي باشد و کشورهاي ترکيه بعنوان محل ثبت هواپيما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپيما مي توانند درخواست همکاري در روند بررسي سانحه را مطابق کنوانسيون شيکاگو و ضمائم آن ارائه نمايند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس